3:e Advent med lite julkänsla

Idag är dte då tredje advent alltså en vecka kvar till JUL, fast det systemet stämmer inte alltid bara vart 7:e år typ. Men men julafton är iaf på nästa onsdag. I Dag har jag sprungit en gammal tradition i orienteringsklubben "skinkloppet" heter det, det går till så att det finns tre olika långa/svåra banor att välja mellan. Sen gissar du den tid du tror det tar för dig att springa banan, den som springer närmst sin gissade tid vinner, alltså blir det en vinnare på varje bana. Jag tror jag var 2 minuter från min gissade tid, men jag skyller på att en kontroll satt fel som den gjorde. Dom som vann på respektive bana fick en julskinka där va namnet.

Resten av dagen har jag varit hemma och ätit lussebullar och lyssnat på julmusik. Nu har jag precis kollat klart på en film "the flight before christmas" eller NIKO som den också heter typ. En riktigt grymmt bra film tycker jag, ett storslaget äventyr med en bra handling och överhuvudtaget bra och noggrann gjord film med söta och alla andra personligheter som alla karaktärerna hade. Rekommenderar den skärpt. men sen kanske inte alla är lika förtjust som jag i animerade filmen :)



Nu ska jag kolla på lite disneys julfavoriter :P
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0