Bus strapatser

Tjolahopp, Nu ligger jag och glassar som bara DEN helt sjukt varmt och skönt som en varm sommardag i juli. Hoppas det fortsätter så här hela nästa vecka då man är ledig och bara kan ligga å slappa dagarna långa.
Igår var jag med Felix och Simon, vi mötes vid videobutiken och hyrde en film, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men den handlade om en kille som skulle komma in på Stanford och bli en författare men hans studievägledare hade blandat ihop hans betyg med en anna så att han inte kom in men den andra gjorde. Så åkte han till Stanford och försökte komma in och dte slutade med att han träffade sin förebild till författare och fick han och inse att man inte behöver gå till en bra collage för att bli författare för det är insperationen som spelar roll och den hade han i hamstaden. Så där fick ni en liten kort sammanfattning :P den var riktigt bra iaf :)
Efter det gick vi och mötte upp två vänner till nämligen Ben & Jerry som också fick följa med hem. 



Sen var vi på traskar humör så vi tog med oss Lisa (Felix hund) och gick ut på lång promenad blad alla "coola" gangsters Åkersberga har att bjuda på. När vi närmade oss centrum så upptäckte vi att fönstret stog vid öppet till bergagården, vi kollade in och såg att dom hade något lan där och sitter 2 meter från fönstret och spelar tv-spel. Självklart får alla samma idé att vi ska kasta in saker där. Det första vi gör är att vi kör sten, sax och påse om vem som ska  ta den halvfulla colaburken som står på fönsterbrädan. Det slutade med att Felix förlorade och fick offra sig. SÅ han sträcker sig fram i buskarna och tar den, inget händer, vi bestämmer oss för att Simon måste kasta in en gammal festis förbakning som ligger på marken, sagt å gjort. Han tar upp den och slänger, ett perfekt kast som någon garanterat fick i huvudet. Vi springer iväg  snabbt som ögat med Lisa i täten. När vi stannar 50 meter bort känne rman hur adrenaliet pumpar. Vi traskar ner på torget och förbi där vi pressbyrån och då hitatr vi en gammal rockgårdaffish. Vi viker ett grymmt flygplan av det och traskar tillbaka upp mot det öppna fönstret. 
Nu vare min tur att stå för underhållning, Jag smyger fram till fönstret, avaktar lite och vips så har jag slängt in planet som för övrigt flög skit bra. Jag inser att jag redan har börjat springa som en antlilopp med en jumbojätt hack ihäl. Vi stannar på samma ställe och står och njuter av adrenalinet ännu en gång. Sedan kollar vi bakåt för säkerhets skull, det är tomt. Vi traskar upp på torget, vi går fortfarande på adrenalinet. Felix ser en gammal glasförbakning sån där som man brukar dela med en kniv på mitten så har man två st. Den flyger skit bra och får följa med. Vi fortästter ner mott pressbyrån och sätter oss på en bänk bara för att, Lisa börja nafsa någon tjej brövid som står och väntar på att bli upphämtat. 
När vi suttigt klar så går vi upp runt vivo igen mot bergagården. Där tar Simon upp cola burken som Felix tog första gången. Han häller ut colan och går fram emot fönstret tillsammans med Felix och han glassförbackning, vips så har vi donerat två till föremål till lanet. Vi springer igen och Lisa verkar njuta lika mycket som vi när vi tar våra snabba kliv.
Vi Stannar och pustar ut på samma ställer utanför Roslagenshögskola. Vi traskar sedan ner mot tåget och ser samma personer stå kvar där som först agången vi kom ner där, dom tror säkert vi är ett par idioter med hund, men det är vi ju också så vi sket i det. Jag har turen å hittar en hel hög med DN Bostad tidningar, typ 20 st och dom ligger fint in en genomskillig platspåse, ser ut att komma direkt från tryckeriet. 
Jag tar dom och vi laddar om för vår sista insats för kvällen. Simon vil också vara med och hitatr en Teknikbibeln från Teknikmagasient. Vi går upp som vi alltid har gort ohc närmar oss fönstret, Smart som jag är tar jag av min röda mössa för dom har säkerligen märkåt att det är en snubeb som går förbi med röd mössa några sekunder innan något har kommit inflygande genom fönstret. Efter det fattar jag mod och springar fram med tidningsbunten i högsta höj och slänger in den med ett hejdundrade kast, tätt efter mig kommer siman och dunkar in Teknikmagasinet katalogen. Vi djurar iväg som ett par djur mott säkerhet, När vi kollar bak skådar vi några komma ut. VI blir lite rädd, mest jag. och vi går raskt mot tåget och över järnvägen mot kanalen och för att sedan fortsätta vägen hem till Felix där filmen och Ben & Jerry väntade ivrigt. Kan berätta att adrenalinet satt kvar när jag cyklade hem och tog vägen förbi bergagården :P

Nu har jag skrivit jätte mycket så en applåd till er som orkar läsa igenom det.
Nu har jag legat ute och solat i 3 timmar så det får vara nog hejsvejs och GLAD PÅSK

Kommentarer
Postat av: Kalle

du e så jäkla gangster ibland ille :P

2009-04-13 @ 18:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0