SommarSöndag

Tjolahopp idag kunde man tagit sig ett dopp, så varmt var det :D det var förbannat skönt om jag får lov att svära. Nu kommer en liten sammanfattning av helgen.
Iördags så hade jag arbetsplikt, det betyde att jag skulle infinn amig på båtvervet kl 07:45 och vara med och sjösätta några av båtklubbens båtar, det var segt men man fick ha en blå arbetshjälm på sig, riktigt fräsig varen. Det var lite svårt å få in dom störta segelbåtarna för det är så lågt vattenstånd i dessa dar så vi fick dra i dom och trixa och sånt men det gick!
När jag var klar med det vid 12 så cyklade jag hem och gjorde lunch för mig själv som jag sedan satt och njöt av på altanen. en någon timme där fick jag för mig å cykla ner till centrum och beställa klippning så det gjorde jag. Efter det var gjort så tog cykeln mig hem igen för ännu mer glassande på altanen. 

På kvällen så träffade jag Shane och Julia. Vi var hos Julia och där fixade jag och shane deras nya modem så den ville sammarbeta med deras router. Efter en timme typ så gav den med sig och vi konstarade våran vinst :D Som sagt går man IT-gymnasiet så gör man :P

Idag vakna jag sent för jag kom hem tidigt, på morgonen. Jag käkade min frukost ute vilket var skönt som ni säkert vet :P 
Jag skulle egentligen behövt åka till båten i dag å vaxat lite men så blide det inte, jag orkade inte cykla ner så tar det någon kväll i veckan kanske.
Sedan har jag varit å hämtat Elvira i stan för hon han nämligen varit på min kusind födelsedagskalas i Göteborg över helgen. Så jag har kört bil i stan idag, Det var lite små coolt tycker jag men dte är inte så läskigt som man tror. Det var ganska köigt och mkt folk så vid plattan där vid övergången till åhléns så var det kö. Sen när jag kom till övergångstället så blev det grönt för dom, så folk började gå runt om bilen både framför och bakom, undertiden som det blivit grönt så hade kön framför mig släppt så jag kunde köra. Fast dte kund ejag inte alls för folk stormade fram och tillbaka framför bilen, jag å pappa bara satt där å chillade, ass skummt. sen när det blev en liten lucka så körde jag bort därifrån.

Så kan det gå om man har otur. nu ska jag gå och pömsa snart men inte riktigt, fast jag säger god natt iaf :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0