på äventyr i skåne...

tjolanhejsansa! Nu har jag verit på äventyr igen, vilket förstås har varit grymmt kul. jag tänkte berätta vad jag gjort, får se om det blir kortfattat eller en något längre variant.
Själva tävlingen var i Perstorp i skåne, vi åkte tåg ditt, sånt där ligg tåg som man sover på. Fast det gick inte å sova på dom för det lätt bass högt och gubbade helatiden + att sängarna var hårda som trä. När tåget kom fram så kötde det in på ett stickspår på stationen där dte stog hela tiden. VI gick upp vid 9 typ och käkade frukost som bestod av mackor och lite smått å gott som man hade med sig.
Efter det begav vi oss ut på en promenad i "stan" vilket gick ganska snabbt, vi tog en fika och lite glass innan vi satte oss på en buss som går mellan Perstorp och själva tävling inne i skogen, Dom gick varje halvtimme i ett dygn typ. Väll där satte vi upp vårat tält och käkade lite lunch som bestog av lasane (stavningsvarning?) vilket var förfärligt gott. Med mätta magar  kollade på damstaffet och chillade, det var så varmt att det inte alls var något probrem å ligga i bar överkropp å sola :D 
Damstaffeten var ganska intressant faktist men när den var slut några timmar senare så åkte dom flesta av oss hem, inte pappa för han var lagledare pga att han inte kan springa för hans krämpor vinner över hans skalle :P så han skulle vara upp hela natten och hålla koll på alla i laget så dom vaknade mm. 
När vi andra kom tillbaka så gick vi direkt in på en restaurang och krubbade lite middag, jag körde på pasta, alltid bra. Efter det vid 8 tiden ungefär så gick vi tillbaka till tåget  och gick å la oss å sov, alla skulel upp lite polika tider å springa, jag skulle upp vid 4 så jag ville ha lite sömn eftersom jag inte direkt slog vaärldsrekord i det natten innan. Först så låg alla typ å snackade i någon timme, sedan lyssnade jag på musik å försökte sova vilket sket sig. Vid 12 så var jag fortfarande pigg som en mört, så jag tände lampan och började skriva å lyssna på musik igen, vad jag skrev kan man inte riktigt vet ;P Sen efter någon timme gav jag katten i att jag skulle sova, men det var så farsligt varmt så jag kanske somnade vid 2 tiden, inte okej! 

Vid 4 sen ringde min klocka och jag traskade upp och begav mig bort i mörkret mot bussarna. På bussen lyssnad ejag på lite tilltagningsmusik och festade på min nödfrukost bestående av vatten, valnötter, russin och mandlar. lite tort men helt okej ändå. När Jag kom fram så se jag pappa ligger och halvsover i tältet, som är egentligen är ett vindskydd, man får lätt plats 30 st stående personer i det. Det vissade sig att gubbarna innan mig inte gjort så väll ifrån sig som annat så det skulle dröja typ 2 timmar tills jag skulle springa så jag och pappa gick ich käakde en vällbehövlig grötfrukost där. Sedan efetr ett tag stack jag ut, det gick ifs ASS dåligt men jag har inte orienterat med karta sen i höstas men man kan inte bara skylle på ursäkter, men jag kände mig osäker men otroligt pigg i benen vilket var posetivt. Efetr det var det dusch som var iskall men inet mycket å gära åt såhär i efterhand.
Nästa gång i sommar då det är stor staffettävling i finland ska jag sprinag först atror jag även fast det är natt å läskigt men då har man gott om folk runt sig så då är det bara å hänga någon snabb ryss hela banan så blir alla nöjda.

På hemresan som man typ för man var jävligt trött. När tåget kom fram i sthlm vid 18 så åkte pappa och jag till danderyd och där hämtade mamma och restan av familjen upp oss för vi skulel som kanske tidigare sagt till mina kusiner för hanna fyllde 18. pappa och jag körde raggardusch i bilen och switcahde om till skjorta så vi var lite fina iaf.
Väl där vare trevligt och god mat nu är jag trött och ska sova bjuder er på en ända bild som blev och är tagen av pappa med ett snyggt motiv utan min ryggtavla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0