inte så pjåkigt

Hejsan, den här helgen har jag ätit utsökt mat till middag varje dag, först i fredags gjorde elvira hembakad pizza, i går vare laganse, och idag gjorde mamma någon specialrare med banan och jordnötter, den var riktigt smaskigt, jag gillar när man använder banan vid matlagning.
Igår var jag hos felix och spelade poker, det var roligt och jag träffade endel nytt trevligt folk, sånt är alltid kul.
Idag var jag  till mormor med en liten tårta och tackade för presenten jag fick, när jag handlade tårtan så hittade jag inte den jag skulle ha, letade i typ en kvart, så fick ta en annan, inte kul om du frågar mig. Väll hos mormor var trevligt men lite långtråkigt, vi snackade om massor som man brukar göra. jag drack kaffe så att hon skulle slippa göra saft också, kaffe är ändå helt okej tycker jag, men ingen njutning direkt.
När jag kom ut därifrån så såg jag att dom har sattigt upp en ganska stor skylt där det står "tibble trafikskola" där vid skolvägen där gamla trafikskolan låg. Blev lite förvånad kan jag säga, men dom måste väll skylta lite mer nu när dom har fått konkurrens här i åkersberga av kerstin.
Jag har varit snällt och hjälpt elvira plugga på hennes manus, han spelar teater nämligen precis som ella också. Nu när bergaskolan ska läggas ner så kan elvira inte gå kulturklass som han tänkt, så nu har hon sökt till bergtorp i teaterklass typ, så hon ska ditt i veckan och göra lite intagningsprov och sånt, hoppas hon kommer in, hon har potential :)
Idag så provade pappa att komma upp i maxpuls, han kom upp i 158, men det är bara för att han är lite äldre än mig, men han tar ju typ mig på att springa, kanske inte längre men ändå.
Min kusin Elina sa idag att maxpuls är inget bevis för hur bra kondis man har utan dte är genetiskt, man har dte från födseln och att det är vilopulsen som räknas, och hon har gått idrotts klass nu i gymnasiet så litar på henne.

så här såg min mammas verk ut, vet inte vad ni tycker men lite skumt ser det ut, den ser ut att innehålla avokado tycker jag :) men det gör den inte, lite synd tycker jag.


Kommentarer
Postat av: ööööh

hahahaha skönaste på länge "dom har SATTIGT upp en ganska stor skjylt där" ahaha

2009-01-18 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0