Båttur till Grinda

Hejsan Hejsan!  Nu är det bara en tråkvecka kvar. Och jag har endel små saker jag måste göra, inte kul men ohygligt skönt när allt är gjort. Igår var det lördag och österåkersmilen. Jag åkte ner vid 1 och hämtade min nummerlapp och kollade när Zandor (Fredrik), Gustav, och Adam lirade på torget. Dom var duktiga och schtekiga i deras pilotglasögon :P Efter dom var det Lages bands tur, dom var också väldigt duktiga :) 
Sedan tog cykeln mig hem.

En timme senare var starten till milen, och det gick sämt jag frös som en taliban i sibirien, alltså väldigt mycket. så jag blev inte svettig och hade bara ont i magen. inte kul så det lämnar vi bakom oss. Siken tur att jag är en så underbart bra förlorare så jag var glad efteråt nästan jätteglad :D
Vi kom tre i lagtävlingen och vann varsin vit mössa som ni kommer se mer av :P


Efter drog man hem och gick och la sig och drack en stor god kopp te. sedan var det dags för nästa äventyr, nämligen en sväng med båten. Efter som det hade blivit kryss ut och var ganska sent så tog Jag Felix och Simon motorbåten. Vi hade med oss massor med mat, kyckligspett, bulgursallad okej det kanske inte var så mycket fast det var mycket i mängd så att säga.

Vi la oss på grinda och hade turem att träffa en trevlig balettklass som var på klassresa där. Så vi gick och hade det trevligt med dom tills dom inte stog ut längre, då tog vi en pause för att sedan gå tillbaka. dom ville gå och sova på sin klassresa!! det ska man inte göra för då kansk eman missar något roligt och det vill man inte. Det var iaf kul å träffa nytt folk :)

Vi kom kanske i säng vid 4 och vakanda vi 6 och njöt av solen för att sedan gå en morgon promenad och fylla på vatten eftersom det var så varmt. Resten av dagen så solade vi och matade fiskmåsar. VI åt också en förskräkligt god kladdkaka som Felix mamma hade bakat :D kan vara världensgodaste lunch!

Felix hade mycket i görningen som ni ser.



Simon doppar sitt spet i chilisås, jag gillar inte chilisås :)



Jag i min "coola" mössa, den varmde



Svenungarna var otroligt söta, man ville nästan ta en.



Den här bilden hade blivit snygg om jag hade haft en bra kamera :)



Sen tog mitt batteri slut så ni får inga kort på den trevliga klassen eller från idag då det var jättefint schtek väder.


När vi åkte vid 1 så skulle vi hämta felix storasyster i djursholm så vi åkte ditt, vi tog det ganska lugnt och solade När vi kom ditt så hämtade vi henne. Jag upptäckte att kl var halv 3 då pch jag skulle vara hos min kusin som bor i bergshamra, alltså ganska nära. Så jag tänkte hoppa av där då och gå ditt. Men det fick jag icke för då skulle inte dom hitta hem så jag var tvungen å hoppa av i vaxholm så kom mamma och hämtade mig där så kom vi lite försent.

Vi hade en polisbåt efter oss i vaxholm också det var jätte läskigt för vi kanske körde för snabbt och så vände den håll helt tvärt och började köra mot. vi slängde på oss flyttvästarna illa kvickt av någon anledning, även fast det inte är lag på de. Sedan nnär dne börjat närma oss så bytte den riktning igen som tur var och vi kunde fortsätta :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0