2 sugrör i rad!

Hallå, drack nyss blåbärssoppa :D otroligt gott sen var dte lite synd att jag fick två sugrör (man måste dricka blåbärsoppa med sugrör) i rad som var trasiga inte kul. Nu till dagen, hmm den var bra. Jag och Jonte var till börsen och lira lite gitarr på webbdesignen sen så slutade vi dagen typ.

När jag kom hem så åkte pappa jag till båten för vi hade gjort upp att vi skulle masta på idag trots att det blåste sjukt mycket. Allt gick väldigt bra tills motorn inte ville starta när vi skulle där ifrån vilket var very konstigt efter osm den alltid funkar. Vi väntade en stund innan vi provade igen. det ville sig inte alls. så jag meckade lite och drog ut tändstiften och hoppades på att mortorn bara hade surnat lite, som motrer kan göra ibland. Problemet nu var att både pappa och jag var på kungsängen sidan av kanalen och bilen stog kvar på andra sidan, vi kunde se den hur tydligt som helst typ 40 meter rakt över var den. Vi skulle egentligen åka över med båten och last ai lite kuddar och sånt, men nu skulle pappa gå och hämt a bilen till andra sidan.... bara ett problem. Jag körde så jag skulle ha bilnyckel, jag har inte bilnyckel längre som jag hade i min ficka. AARG vilken jäkla otur vi har !!

Jag ringer Elvira och säger att hon sk acykla ner med en extra nyckel. När pappa då ska möta henne på andra sidan hittar han nyckeln på marken där vi bar masten. Satan vilken tur och jag som hade ansvaret och allt men är far och son orienterare så är man bra på att hitta saker :P

Pappa gick ändå och hämtade bilen så lastade vi i. sedan hade mortorn surat klart och startade om man var skicklig på gasen. Sen när vi lämnat båten stog bilen fortfarande kvar vid ip så det blev en promis ditt innan vi kunde köra hem.

Jag var uppe en sväng i mastkranen och satte på vindexen, det blåste läskigt mycket där uppe!




Det var ganska högt också :D



Nu ska jag plugga lite hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0