Grattis Mormor..

Hejsanhoppsan! idag var det nationellt prov i matte A, det var så trevligt så tycker jag. Efter provet så vissade det sig att vi hade två timmars rast till nästa lektion så vi bestämde oss för att gå till centrum å köpa glass. Det slutade med att vi fick syn på tåget och hoppade på det till täby, där åt vi på donken och träffade även Jesper där också av rena slumpen. Sen kom vi tillbaka lagom till lektionen. På svenskan så "förberedde" vi oss inför våran debatt imorgon, det ska bli riktigt roligt tycker jag.

Idag fyller min mormor Maj år, det ville hon fira genom att bjuda familjen på middag på dommarudden. Jag åt kycklingspett med klyftpotatis, det var helt otroligt makalöst gott!!!! Det var riktigt varmt å skönt där i lä också :)
Till efterrätt åt vi tårta hemma. Sedan var det tänkt att jag skulle till solna och kolla när Anton skulle spela med sitt band, men det failade först för vi skulle inte hinna, sen så skulel jag å Shane åka men han missade tåget för han pratade med sin farsa.. Så vi hängde kvar på stationen och bestämde oss för att skita i allt å ta en cykelsväng i berga istället. Det var trevligt och skönt i vädret.

Jag har ett litet dilemma. Jag ska jobba första veckan på sommarlovet och då börjar jag jobba på en söndag och jobbar till torsdagen för det är midsommarafton på fredagen den veckan. Men jag åker till Finland den helgen och springer orientering och träffar folk som pluggar som man bara träffar en gång per år så det är jättetrevligt. Förra året var samma problem men då kom båten in tidigt på måndagmorgon så jag missade bara en dag och det funkade, men iår så åker båten från helsingfors och då kommer den in senare på dagen så då missar jag två dagar och det känns inte okej, speciellt inte att få hela min lön då också. Så frågan är Ska jag åka till finland och skita i jobbet eller ska jag skita i att åka till finland och jobba, elelr sita alternativet då jag pratar med min chef och kollar om jag kan komma senare efter två dagar. Så det där får jag klura lite på  men jag tror jag vet hur jag ska göra.

Kom på nu att jag tog en sommar bild till er idag, bara till er. Det är från några manipulerade gullvivor från våran tomt.



Nu ska jag sova snart, elel rinte riktigt :P men jag är ganska trött. God natt säger jag iaf

Kommentarer
Postat av: Amandi

Grattis till mormor maj som fyller år i maj! :P

2009-05-13 @ 23:29:38
URL: http://missbirath.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är typ te med skummad mjölk i, det smakar lite juligt, typ kardemmuma. jättegott!

2009-05-14 @ 22:19:45
URL: http://missbirath.blogg.se/
Postat av: julia

Skämtar du med mig Elias? Lever du i stockholm 2009 utan att veta vad en chailatte är!? Pinsamt!

2009-05-14 @ 23:28:39
URL: http://wtfshanetogminblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0