Super solig-rolig helg!

Hejsanhoppsan allisammans! Denna helg har det varit sol nonstop vilket har varit helt underbart, vem behöve råka utomlands egentligen? 
Hela helgen börjar väl på fredagen då det var jätte soligt och vi hade endast en lektion i skolan den dagen, det var sista matteprovet. Sedan gick Jag, Harry, Jonte och Kalle till kanalen och låg och solade i någon timme. Otroligt skönt, nästan för skönt till och med. Vi fick för oss att hitta på något skoj vädret till ära så vi bestämte oss för att dra ut i min båt. vi gick till baka till skolan hämtade saker gick å gymmade och sedan bar det av till sjös.
Solen schtekte precis som vi. 



efter ett tag kom vi fram och gick direkt till en fin klippa för att börja göra upp en eld som 



sedan skulle assistera våra korvar (misstolka inte det där :P)



Vi upptäckt att det var helt sjjukt mycket mygg där så vi var inte där så länge utan drog oss tillbaka till båten.





Anledningen till att det blev en spontan segling var för att jag inte hade tänkt att åka ut eftersom jag skulle på seglarskoleträff kl 11 på morgonen därpå. men vi gick upp kl 7 på morgonen, eller upp och upp vi la oss typ aldrig. Men vi hann hem i lagom tid.

Träffen var rolig och samtidigt trevlig, kul att se alla igen. Det var fortfrande otroligt varmt och jag tror min nacka häll på att dö där. 

Direkt efter det så tog Shane och jag tandemcykeln till tåget där vi turligt nog träffade på först Linn och sedan Amanda. Vi var på väg till Skrattstock för att träffa Anna, Ellen och Victoria och självklart för att se massor med bra komiker. Linn skulle till sin älskling och hoppade av i täby och vi andra fortsatte glatt. Väl i stan så kom vi på att det var Stockholm marathon då. Det var fult med lunkade människor, ganska häftigt att se men jag led verkligen med dom denna otroligt varma dag. måste varit jätte många som bröt. jag ska aldrig springa ett marathon det är för långt!
Sedan var vi framme på långholmen där vi hade det super trevlig och jätteskojigt.
Det var mycket folk där.



Många bra komiker!



En extremt rolig person från england! han hade stil



Ellen och anna hade med sig vattenmelon dagen till ära



Här nedan är komedifreaksen Anna och Ellen.


(Bilderna från skrattstock är lånade från humorforhelaslanten.blogg.se)

Idag så gick jag upp tidigt för att hinna springa innan jag skulle vara vid Julias båt vid 10 för en heldag på sjön. Vi var myket folk och jag tänker rabbla upp alla även fast det är onödigt. Jag, Shane, Julia, Amanda, Julias pappa, Julias mamma och Julias storasyster. Det var super skönt i solen och väldigt trevligt (jag vet att jag överanvänder ordet tyrevligt till allt men det är ett fint ord :) 
Båten seglade fint trots lite dålig vind och efter några timmar la vi till på Linanäs på Ljusterö. Vi åt en supergod pastasallad med kyckling. Sedan kom Amandas kompis Joel framtuckade i sin buster. Vi satt och schtekte en stund innan vi kom på att vi skulel gå och köpa glass. vå går och letar en stund och frågar runt på serveringar och sånt efter glass, men det finns inte vilket är jättekontisgt denna dag tycker jag.
Vi gick tillbaka och låg och schtekte en stund till. Sen kom Joels kompis Eric och vi fortsatte och schteka. Vi blev så "heta" så vi börjad efundera på och bada men ingen hade något ombyte förutom Eric som bodde 500m där ifrån. Men det gick inte att stå emot hetan så till slut så hoppade jag och Eric i och lekte en stund i det kalla svalkade vattnet.

efter det tog vi farväl av Joel och Eric och åkte hem igen. När vi kom tillbaka så stannade jag och Shane kvar på bryggan vid mastkranen och kollade på när Shanes kusiner mastade på. Det var skönt i solen och vi satt där i någon timme och kom överens att vi skulle göra det oftare när vi inte hade något att göra.


Nyss var dte ett nice strömavbrott i norra stockholm som orsakades av att en kraftledning rasade och skapade överspänning så att två ställverk fattade eld. så ni vet.

Imorogn ska jag till tandläkaren jättetidigt så jag ska gå coh sova nu, god natt!

Kommentarer
Postat av: julia

jaha det var därför!! jag blev lite irriterad där, mitt i söndagspartyt med fredrik och filip liksom. ><

2009-06-01 @ 09:53:45
URL: http://wtfshanetogminblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0