Lång helg = Lång inlägg

God Afton!! Jag vill börja med att säga att detta inlägg vill jag utav hela mitt hjärta tillängna den upprörda läsaren :)
Nu har det varit en till sån här härlig långhelg och då har förstås massvis med saker inträffat. I torsdags så var jag hos Jesper med massor av trevligt folk, det var vilt och otroligt extremt kul också :D På fredagen så vakande jag upp hos Jesper och åkte sedan hem och spenderade restan av dagen hemma. Jag hade fått i hedersuppdrag av en kille att stänga bastun vid hackstastugen och snäll som jag är så gjorde jag självklart det och passade även på att ta en springtur och en fin bastu på det.
På kvällen så roade jag mig med lite av varje för att sedan avsluta med att kolla på yesman, lagligt.

Sedan anlände lördagen och jag vaknade med ett skutt och kände ett behov av att göra saker, bra saker. Så jag började med å damsuga å städa och allt som hör till eftersom hala familjen var i dalarna så skulle jag öneraska dom lite av någon konstig anledning, men dte är ganska roligt å göra det fint. usch vad konstigt dte låter att jag säger så :P
Sedan fick jag för mig att baka bullar, men vi hade ingen jäst så jag cyklade å handlade de + att jag storhandlade lite för kvällen och i allmenhet lite frukt och de som sakandes hemma. När man är i en affär en längre stund så träffar man alltid någon bekant, det gjorde även jag, 3 st faktist. Man träffar aldrig såna man träffar ofta utan tvärt om sådan man aldrig träffar. Så det är väldigt trevligt :)  
Sen så klart så är det alltid en sak som man aldrig hittar, i det här fallet var det jästen! jag kunde bara svika den så jag gick runt en stund innan jag gav vika och frågade en tjej i fiskdisken. Så fanns det förstås där man trodde att den skulle finnas. alltid samma sak ! man måste verkligen lära sig affärerna innan man kan handla på dom.

Efter jag tillsist fått hem allt och allt upp packat så började jag baka, medans degen jäste så passade jag på att gå ut å kötta träningscykeln, sedan duschen för att sedan baka bullarna. kortsagt så var jag extremt hurtig denna dag, men sådana dagar måste det finnas också.

På kvällen kom först Shane, Amanda å Anna, Ellen och sist men inte minst Julia. Vi grillade och hade oss i början innan  alla kommit. Sedan blev det banan å choklad :D
Juste vi kollade på Robinson ute också det var trevligt och actionfyllt!

Sedan kom Ellen och lite senare Julia. vi bestämte oss för att ta en promenad in i kohagen i hopp om att klappa dom men det ville sig inte. men! vi sig inte helt lott lösa där ifrån, Amanda lyckades med nöd å neppe få med sig lite eller lite.. det var ganska mycket ko skit på henns nya skor.  
När vi kom in så åt vi bullar (nybakde) och drack mjölk med sugrör så man kunde bubbla jättemycket.
Sen blev Julia sur för alla andra hade varit busiga så då fick vi spela en egenskriven låt så blev hon glad, så kunde vi gå och kolla på Sunes jul, dom som ville iaf :)


På morgonen var det jättevarmt å skönt, så vi alla satt och åt frukost på verandan, förutom Anna för hon åkte hem på kvällen för hon skulle provjobba på golfresaturamgen så vi får hoppas det gick bra.
På eftermiddagen så gymmade jag och Jonte, så det är bra. Jag har börjat men super löpträning inför österåkersmilen. så det blir inet jätte mkt gymmade nu tror jag om det inte blir både och.

Imrognon ska jag in till DN- huste på något slags "möte" då vi ska testa lite datorer inför kommade år på IT-gymnasiet.

Nu när det blev ett så långt inlägg skulle jag haft en glad fin bild....men dte har jag tyvärr inte :D så ni får klara er utan det

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0